Blog

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΠΡΩΤΩΝ ΒΟΗΘΕΙΩΝ/ΕΚΑΒ 2018

Την Πέμπτη 6-12-2018, πραγματοποιήθηκε σεμινάριο Πρώτων Βοηθειών από τους Διασώστες/Εκπαιδευτές Λέτσα Ξενοφών & Αχιλλέα Παπακώστα, των ΕΚΑΒ Λάρισας.  

Η παρουσίαση περιείχε πολύ χρήσιμες συμβουλές που μπορεί την κρίσιμη στιγμή να σώσουν μια ζωή!  Όπως π.χ αφαίρεση κράνους σε περίπτωση ατυχήματος, ΚΑΡ.ΠΑ, σπασίματα μελών κ.α πολλά τα οποία πρέπει να γνωρίζει ο κάθε αναβάτης.  

Ο Σύλλογος ευχαριστεί τους εκπαιδευτές για την άψογη παρουσίαση τους και στόχος μας είναι να επαναλαμβάνεται αυτό, κάθε χρόνο.

  • 47430539_2785964551417341_1415995784859484160_n
  • 47398071_351282169010296_7065888253290741760_n
  • 47358313_2785964728083990_1748395295445614592_n
  • 47455401_2145312312193288_236178954526916608_n
  • 47487750_2785965001417296_3769975241338519552_n
  • ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟΥ
  • 47576449_2785964661417330_6723104967776796672_n
  • 47681111_2785965091417287_364618504109817856_n
  • 47573064_2785965268083936_4394586292176814080_n
  • 47276797_2785964928083970_8237118314422206464_n

Eκπαίδευσης & βελτίωσης οδικής ασφάλειας 18/19 Μαϊου 2019

Η δράση εκπαίδευσης και βελτίωσης οδικής ασφάλειας απευθύνεται σε κάθε μοτοσυκλετιστή, ο οποίος επιθυμεί να βελτιώσει την ασφάλειά του. Στόχος της δράσης είναι να προσφέρει θεωρητική και εξατομικευμένη πρακτική εκπαίδευση σε όσους θέλουν να βελτιώσουν την ασφάλειά τους. Περιλαμβάνει προσωπική αξιολόγηση του τρόπου που ο ενδιαφερόμενος ήδη οδηγεί, συζήτηση για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει και προτάσεις για λύση. Μπορούν να ακολουθήσουν πρακτικές συμβουλές για την ανάπτυξη ενός διαφορετικού τρόπου οδήγησης – ενός τρόπου διαχείρισης του δρόμου με γνώμονα την ασφάλεια.

 

Κάθε μοτοσυκλετιστής, ο οποίος κατέχει ήδη ΑΔΕΙΑ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ Α ή ΜΟΤ/ΤΟΥ και επιθυμεί να βελτιώσει την ασφάλειά του στον καθημερινό δρόμο, μπορεί να απευθύνεται στον Παρατηρητή Εκπαίδευσης του Ινστιτούτου (Πιστοποίηση ROSPA – RoADAR ADVANCED RIDER), ο οποίος βρίσκεται γεωγραφικά κοντύτερά του για να παρακολουθήσει την εκπαίδευση. Η εκπαίδευση διαρκεί 9 ώρες συνολικά (θεωρία 5 ώρες και πράξη 4 ώρες) και περιλαμβάνει βασικές γνώσεις που αφορούν τον ασφαλή αναβάτη, το ατύχημα, τον τεχνικό έλεγχο της μοτοσυκλέτας, το σήκωμά της και κυρίως διδάσκεται το ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης της κυκλοφορίας. Χορηγείται βεβαιωτικό εκπαίδευσης και έκθεση αξιολόγησης.

Κόστος:

Η εκπαίδευση κοστίζει 35 ευρώ για εγγεγραμμένα μέλη του 2019 και 60 ευρώ για τα μη μέλη. Φυσικά μπορουν οι αναβάτες να εγγραφούν μέχρι την Τρίτη 14/5 στην λέσχη και να πληρώσουν μόνο τα 35 ευρώ συμμετοχής (συν τα 25 ευρώ της εγγραφής στον ΣΜΟΚ)

 

Kαταλυτική ημερομηνία συμμετοχής αναβατών 14/5/2019

 

59760109_2487951644571444_3338815315717914624_n

ΠΗΛΙΟ ΠΑΛΤΣΗ 15-16-17 ΙΟΥΝΙΟΥ

Τριήμερη απόδραση στην Πάλτση Μαγνησίας.

Το τριήμερο του Αγ. Πνέυματος 15-16-17 Ιουνίου, ο Σ.ΜΟ.Κ. θα βρίσκεται στην Πάλτση Μαγνησίας. Λεπτομέρειες για την ώρα αναχώρησης του Σαββάτου θα ανακοινωθεί σύντομα.

Ξενοδοχεία της περιοχής:
* Σπηλιά 6979009938
* Ολγα Διανελάκη 6974723598
* Κατίνα Λεβέντη 2423054165
* Ολυμπία 2423054333

Μπορείτε να καλείτε & να κλείνετε δωμάτια. Λόγο των ημερών, όποιος ενδιαφέρεται να συμμετάσχει, θα πρέπει να κλεισει άμεσα δωμάτιο.

 

59051830_423622721750672_1839336924381184_n

ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ Σ.ΜΟ.Κ

Εθελοντική Αιμοδοσία 

(Τράπεζα Αίματος Μελών Σ.ΜΟ.Κ) 

 

ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΝΤΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥ Σ.ΜΟ.Κ. ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΑΣΧΟΥΝ ΣE ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ. 

Η ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΑΙΜΑΤΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΣΕ ΑΤΟΜΑ ΠΡΩΤΟΥ ΒΑΘΜΟΥ ΣΥΓΓΕΝΕΙΑΣ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΜΑΣ.

ΚΑΘΕ ΑΛΛΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΘΑ ΕΞΕΤΑΖΕΤΑΙ ΧΩΡΙΣΤΑ ΥΣΤΕΡΑ ΑΠΟ ΟΜΟΦΩΝΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ Δ.Σ. 

ΩΡΕΣ ΑΙΜΟΔΟΣΙΑΣ 8:00πμ – 13:00μμ

 

 

53155019_2410211645931778_1508234901940338688_n

ΟΡΙΣΜΟΣ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

Aπό 1/3/19 και με απόφαση του Δ.Σ. στον Σ.ΜΟ.Κ συγκροτήθηκε μια ομάδα με σκοπό την οργάνωση, συντονισμό και υλοποίηση δραστηριοτητων του συλλόγου (εκδρομές, εκδηλώσεις, εκπαιδεύσεις, ενημερώσεις κλπ).

Η ομάδα -επιτροπή- αποτελείται από τα  βασικά στελέχη τους:

 

Ράικος Νίκος,

Ντάφος Βασίλης,

Νικηταράς Αργύρης,

Οικονόμου Γιώργος.

 

Επίσης μπορεί κάθε μέλος του συλλόγου να συμμετάσχει στην προσπάθεια αυτή με ιδέες και προτάσεις.

Όλοι μας πιστεύουμε ότι με συγκεκριμενές προϋποθέσεις και κανόνες θα καταφέρουμε να πετύχουμε τον σκοπό του συλλόγου μας.

ΟΡΙΣΜΟΣ Δ.Σ

Κατόπιν της ομόφωνης απόφασης του Συμβουλίου του Συλλόγου, το νέο Διοικητικό Συμβούλιου (Δ.Σ) αποτελείτε:

 

1. Πρόεδρος

Αντώνης Πετσίνης (6931142523)

2. Αντιπρόεδρος

Μπαλατσκής Δημήτριος

3. Γραμματέας

Μανώλης Βαγγέλης

4. Ταμίας

Διδάγγελος Θεόδωρος

5. Έφορος Αθλητικών 

Θυμιόπουλος Ιωάννης

6. Έφορος Τουριστικών

Μπακαλάκος Κωνσταντίνος

ΚΑΝΟΝΕΣ ΟΜΑΔΙΚΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ

 

Μιας και καιρός ανοίγει και έχουν ήδη ξεκινήσει οι οργανωμένες εκδρομές του Συλλόγου μας, καλό θα ήταν και οι παλιοί αλλά και οι νέοι φίλοι/μέλη μας, να διαβάσουν τους Κανόνες Ομαδικής Οδήγησης.
Οι κανόνες αυτοί αναρτούνται με σκόπο την ασφάλεια των μελών/αναβατών των εκδρομών και η τήρηση τους ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ για όλους τους συμμετέχοντες.

 

Οδηγός Ομαδικής Οδήγησης

Ο οδηγός αυτός περιλαμβάνει κανόνες που πρέπει να τηρούνται από όλους τους συμμετέχοντες οδηγούς στις ομαδικές δραστηριότητες του Συλλόγου μας .

1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Η πρόθεση του «οδηγού ομαδικής οδήγησης» είναι να δώσει τις απαραίτητες πληροφορίες στον καθένα ώστε η ομαδική οδήγηση να είναι ασφαλής. Παρακαλώ κρατείστε στο μυαλό σας ότι αυτός ο οδηγός δεν έχει πρόθεση να περιορίσει την ελευθερία σας, αλλά αντιθέτως να βοηθήσει ώστε να ταξιδέψουμε όλοι ασφαλείς.
Είναι ένας βασικός οδηγός για τις περισσότερες καταστάσεις και δεν μπορεί να περιλάβει κάθε πιθανή περίπτωση. Ο καθένας οφείλει να τον διαβάσει, να τον κατανοήσει και να εφαρμόσει τις οδηγίες με σύνεση.
Για την ασφάλειά σας, πάντα οδηγείτε ανάλογα με τις ικανότητες σας και με αυτές της μοτοσικλέτας σας.

 

2. ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΟΜΑΔΙΚΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ.

• Θα ακολουθούμε τις οδηγίες του Αρχηγού της ομάδας σε όλες τις συνθήκες, εκτός αν αυτές θέσουν σε κίνδυνο την ασφάλεια μας ή την ασφάλεια οποιουδήποτε άλλου οδηγού ή πεζού.
• Θα διατηρούμε τις μοτοσικλέτες μας σε ασφαλείς συνθήκες οδήγησης.
• Θα οδηγούμε πάντα με τα φώτα αναμμένα.
• Θα οδηγούμε πάντα με αίσθημα ασφάλειας. Η ασφάλεια των ατόμων που δεν είναι μέρος της ομάδας είναι εξίσου σημαντικό.
• Πάντα φοράμε κράνος, μπουφάν και ότι άλλο εξοπλισμό προστασίας προβλέπεται. Απαγορεύονται τα κοντά παντελόνια, κοντομάνικα μπλουζάκια χωρίς μπουφάν, σαγιονάρες, πέδιλα.
• Να είμαστε κατάλληλα εξοπλισμένοι για οποιαδήποτε καιρική συνθήκη.
• Ποτέ δεν οδηγούμε υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών, τα οποία μειώνουν την ικανότητα οδήγησης. Έχετε πάντα σωστή κρίση.

 

3. ΜΕΡΟΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ ΚΑΙ ΩΡΑ:

Ώρα συνάντησης, μέρος, ώρα αναχώρησης και το πρόγραμμα εκδρομής θα ανακοινώνονται στη σελίδα και στο site του Συλλόγου, όπως και στον πίνακα ανακοινώσεων μας.
Η ενημέρωση των οδηγών θα γίνεται πριν την αναχώρηση, ώστε να γίνει προγραμματισμός ανεφοδιασμού και στάσεων, πληροφορώντας την ομάδα για το προτεινόμενο δρομολόγιο και υπενθυμίζοντας τις βασικές αρχές της ομαδικής οδήγησης .
Οι οδηγοί θα πρέπει να φτάνουν πριν την ώρα αναχώρησης στο σημείο συνάντησης , να είναι πλήρως προετοιμασμένοι, και με γεμάτα ντεπόζιτα .

 

4. ΡΟΛΟΙ ΚΑΙ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ

Αρχηγός :
Βρίσκεται στην κεφαλή της ομάδας.

• Γνωρίζει τη διαδρομή, τις προγραμματισμένες στάσεις και τις τυχόν δυσκολίες που μπορεί να υπάρξουν πριν την υλοποίηση της εκδρομής.
• Οδηγεί αριστερά από το κέντρο της λωρίδας.
• Έχει πλήρη επιτήρηση της ομάδας.
• Οδηγεί την ομάδα με υπευθυνότητα και σύμφωνα με τους κανόνες ασφαλούς οδήγησης.
• Ενημερώνει δευτερεύοντες αρχηγούς, Φαράσι και Σκούπα για το ταξίδι, υπευθυνότητες και λεπτομέρειες πριν την αναχώρηση.
• Καθορίζει και διατηρεί ενιαία ταχύτητα βασισμένος στις ικανότητες οδήγησης των οδηγών της ομάδας, τον ΚΟΚ, τις συνθήκες καιρού και κυκλοφορίας.
• Υπεύθυνος για όλους τους ελιγμούς κατά την διάρκεια του ταξιδιού με γνώμονα την ασφάλεια.
• Οφείλει να σταματήσει την ομάδα σε ασφαλές σημείο όταν παραστεί ανάγκη.

Φαράσι :
Βρίσκεται στο μέσο περίπου του σχηματισμού.

• Είναι υπεύθυνο για την συνοχή του σχηματισμού και ελέγχει την τήρηση των κανόνων της ομαδικής οδήγησης .
• Είναι η μόνη μοτοσυκλέτα που μπορεί να κινηθεί εκτός του σχηματισμού .

Σκούπα (οπισθοφυλακή):
Βρίσκεται στο τέλος του σχηματισμού.

• Υπεύθυνος για κουτί πρώτων βοηθειών σε καλή κατάσταση, εργαλειοθήκη και κινητό.
• Οδηγεί σε σημείο της λωρίδας που του επιτρέπει να έχει την καλύτερη οπτική των προπορευόμενων οδηγών.
• Σταματάει πάντα και μόνο αυτός μαζί με οποιοδήποτε οδηγό χρειαστεί να αποκοπεί από τον σχηματισμό.
• Πληροφορεί τον αρχηγό για οποιοδήποτε πρόβλημα προκύψει.
• Γνωρίζει τη διαδρομή, τις προγραμματισμένες στάσεις και τις τυχόν δυσκολίες που μπορεί να υπάρξουν πριν την υλοποίηση της εκδρομής.
• Σε περίπτωση που χρειαστεί να σταματήσει η σκούπα, ρόλο σκούπας αναλαμβάνει η τελευταία μοτοσυκλέτα.

Μέλος Ομάδας :
Βρίσκεται σε οποιοδήποτε σημείο του σχηματισμού εκτός από τους παραπάνω ορισμένους ρόλους.

• Οδηγεί με βάση τους κανόνες ασφαλούς οδήγησης και τηρεί τον παρόντα οδηγό ομαδικής οδήγησης.
• Διατηρεί τις σωστές αποστάσεις ανάμεσα στα άλλα μέλη της ομάδας.
• Αν χρειαστεί να σταματήσει έκτακτα, τότε βγάζει φλας κάνει δεξιά, βγαίνει από το σχηματισμό και σταματά σε ασφαλές σημείο. Μαζί του θα σταματήσει και η σκούπα. Οταν επανέλθει στο σχηματισμό θα μείνει στο τέλος του σχηματισμού, μπροστά από τη σκούπα και δεν θα προσπαθήσει να επανέλθει στην προηγούμενη θέση του.
• Αν αντιληφθεί πρόβλημα σε κάποιον άλλο οδηγό οφείλει να ενημερώσει το Φαράσι ή τη Σκούπα και αν κριθεί απαραίτητο να γίνει στάση, θα επιληφθεί ο Αρχηγός.

 

5. ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΟΔΗΓΩΝ ΚΑΙ ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ

Ο σχηματισμός σε δρόμους με πάνω από μια λωρίδα ανά κατεύθυνση θα είναι διπλή σειρά εναλλασσόμενη, σε μία λωρίδα. Το ενδιάμεσο κενό δεν θα είναι λιγότερο από 1 sec μεταξύ των εναλλασσόμενων οδηγών, το οποίο αυτομάτως γίνεται 2 sec μεταξύ εσού και αυτού ο οποίος βρίσκεται ακριβώς μπροστά σου. Το σημάδι για τον σχηματισμό διπλής σειράς, είναι το αριστερό χέρι όρθιο πάνω από το κεφάλι με δύο δάκτυλα τεντωμένα.
Σε δρόμους με μια λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση ο σχηματισμός είναι μονή σειρά, κατόπιν εντολής του αρχηγού. Το σημάδι για τον σχηματισμό μονής σειράς, είναι το αριστερό χέρι όρθιο πάνω από το κεφάλι με ένα δάκτυλο τεντωμένο.
Ο σχηματισμός μπορεί να εναλλάσεται ανάλογα με τις συνθήκες του δρόμου και μετά από εντολή του αρχηγού.

Νέα μέλη, επισκέπτες και οποιοσδήποτε οδηγός με μικρή εμπειρία σε ομαδική οδήγηση τοποθετούνται μπροστά, ακριβώς πίσω από τον Αρχηγό.
Κάθε οδηγός θα διατηρεί τη θέση του μέχρι τον προορισμό και δεν προσπερνά αλλάζοντας τη θέση του στο σχηματισμό . Αυτό επιτρέπει σε κάθε οδηγό να εξοικειώνεται με τον τρόπο οδήγησης και τις συνήθειες του πλησίον του, και αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τους νέους ή άπειρους οδηγούς.
Πριν την αναχώρηση της ομάδας, ανάλογα με τις συνθήκες και το πλήθος των μοτοσυκλετών που θα συμμετέχουν είναι δυνατόν να δημιουργηθούν μικρότερες ομάδες . Σε κάθε μια από αυτες θα υπάρχει αρχηγός και σκούπα.

 

6. ΤΑΧΥΤΗΤΑ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΣ

Η ταχύτητα κίνησης ορίζεται από τον αρχηγό ανάλογα με τις κυκλοφοριακές και καιρικές συνθήκες καθώς και την κατάσταση του οδοστρώματος.
Στάσεις εκτός από τις προγραμματισμένες, γίνονται μόνο σε ιδιαίτερες συνθήκες και με απόφαση του αρχηγού.
Όλοι οι οδηγοί οφείλουν να διατηρούν την ίδια ταχύτητα, ώστε να διατηρούνται σταθερές οι αποστάσεις των οδηγών στο πίσω μέρος της ομάδας.
Η ασφαλής θέση οδήγησης είναι δεξιά και αριστερά του κέντρου της λωρίδας. Προστατεύει από λάδια στο κέντρο του δρόμου.
Κάθε μέλος της ομάδας οφείλει να ελέγχει την απόστασή του με τον πίσω οδηγό χρησιμοποιώντας τους καθρέπτες του. Σε περίπτωση που ο πίσω οδηγός αφήνει απόσταση, μειώνει ταχύτητα ώστε να μπορέσει να έρθει σε σωστή απόσταση με τον πίσω. Αυτό είναι ιδιαίτερα χρήσιμο στην περίπτωση που κάποιος οδηγός δεν μπορεί να ακολουθήσει το ρυθμό των προπορευόμενων. Με αυτό τον τρόπο θα φτάσει και η πληροφορία στον αρχηγό ώστε να μειώσει την ταχύτητά του και παράλληλα όλης της ομάδας.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ : Μεγάλα διαστήματα ανάμεσα στις μοτοσυκλέτες μπορούν να επιτρέψουν σε άλλα οχήματα να εισέλθουν στην σχηματισμό ενώ μικρότερα διαστήματα μπορεί να γίνουν επικίνδυνα σε περίπτωση φρεναρίσματος.

 

7. ΑΛΛΑΓΗ ΛΩΡΙΔΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΠΕΡΑΣΗ

Αλλαγή λωρίδας και προσπέραση γίνεται πάντα με ατομική ευθύνη και όταν έρθει η σειρά του κάθε οδηγού.
Ο αρχηγός ελέγχει ότι υπάρχει αρκετός χώρος και οι συνθήκες επιτρέπουν στην ομάδα να προσπεράσει με ασφάλεια. Ενημερώνει κάνοντας σήμα με το φλας ότι ξεκινάει προσπέραση ή αλλαγή λωρίδας και οι υπόλοιποι οδηγοί κάνουν το ίδιο μεταφέροντας το σήμα στους πίσω.
Σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας με πολλές λωρίδες, ο σχηματισμός 2 γραμμών εναλλάξ συνήθως θα διατηρηθεί.
Εάν για οποιοδήποτε λόγο σπάσει ο σχηματισμός κατά τη διάρκεια μιας προσπέρασης δεν υπάρχει λόγος να αναπτυχθεί υπερβολική ταχύτητα για να επανέλθει ο σχηματισμός. Ο αρχηγός θα ρυθμίσει ανάλογα την ταχύτητα ώστε να ξανασχηματιστεί η ομάδα.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Βεβαιώσου ότι ο δρόμος είναι ανοικτός, και πάντα ελέγχετε με το κεφάλι πριν από οποιαδήποτε αλλαγή πορείας. Ο Αρχηγός, ο καθρέπτης σου, ή τι είδες 1 sec πριν δεν υποκαθιστούν τα μάτια σου και τη καλή σου κρίση και αίσθηση. Να θυμάσαι ΕΣΥ και ΜΟΝΟ ΕΣΥ, είσαι ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΟΥ.

 

8. ΣΗΜΑΤΑ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ

Όλες τις φορές, τα ίδια σήματα θα χρησιμοποιούνται για αλλαγή του σχηματισμού σε 1 γραμμή και ξανά σε 2 γραμμές, ελάττωση ταχύτητας, στάση κ.λ.π.. Το φλας πάντα θα χρησιμοποιείται όπου είναι απαραίτητο.

Όλα τα σήματα θα μεταφέρονται στο πίσω μέρος της ομάδας, ώστε να επιτραπεί σε όλους τους οδηγούς να παίρνουν τα ανάλογα μέτρα, και να είναι ενήμεροι. Με τον καθρέπτη παρακολουθούμε αν μεταφέρεται το σήμα πίσω μας, ενώ κρατάμε και με τα 2 χέρια πια το τιμόνι.

9. ΕΝΔΟΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ (PMR)

Η χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας μπορεί να βοηθήσει πολύ την ασφάλεια της ομάδας κατά τη διάρκεια του ταξιδιού αρκεί να τηρούνται οι παρακάτω κανόνες.
• Η ενδοεπικοινωνία είναι για την ενημέρωση των μελών της ομάδας και όχι για να πιάνουμε κουβέντα.
• Άσκοπη χρήση της ενδοεπικοινωνίας δυσχεραίνει την επικοινωνία Αρχηγού – Σκούπας η οποία είναι και η πιο σημαντική.
• Όταν γίνεται ενημέρωση για εμπόδιο στο δρόμο ή οτιδήποτε άλλο οφείλουν όλοι να χρησιμοποιούν και τα σήματα που αναφέρθηκαν παραπάνω. Μην ξεχνάμε ότι δεν έχουν όλοι ενδοεπικοινωνία οπότε κάτι που ακούσαμε εμείς δεν σημαίνει ότι το άκουσαν όλοι.

10. ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ & ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΠΑΡΕΛΘΟΝΤΟΣ…

Τίποτα δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη σωστή κρίση και το αίσθημα κοινής ευθύνης!!!!!

• ΠΡΟΣΟΧΗ ιδιαίτερη για την επιλογή μέρους για στάση, για πέτρες, χαλίκια, άμμο, λάδια κλπ.
• Οι διαγραμμίσεις μεταξύ των λωρίδων συνήθως γλιστρούν, ιδιαίτερα όταν είναι βρεγμένες.
• Προσέχουμε για ύπαρξη λαδιών σε στοπ ή σε περιοχές όπου τα αυτοκίνητα σταματάνε για αρκετή περίοδο.
• Όταν βγαίνουμε από σήμα stop και στρίβουμε κρατάμε σταθερή ταχύτητα. Έτσι θα διατηρηθεί ο σχηματισμός. Μην πηγαίνετε αργά για να βεβαιωθείτε ότι ο σχηματισμός ακολουθεί. Αν ο σχηματισμός για κάποιο λόγο σπάσει, μειώστε την ταχύτητά σας ώστε να επιτραπεί στον σχηματισμό να σας φθάσει. Δεν χρειάζεστε να σταματήσετε. (βασική αρχή στο δρόμο).
• Στην περίπτωση που σπάσει ο σχηματισμός, και υπάρχει στροφή στη διαδρομή, τότε ο τελευταίος των προπορευομένων πρέπει να παραμείνει όσο το δυνατόν πιο κοντά στη στροφή, επιτρέποντας στους υπόλοιπους που ακολουθούν να δουν που θα στρίψουν.
• Όλοι οι οδηγοί πρέπει να προσέχουν τις μηχανές και την κυκλοφορία γύρω απ’ αυτές!!!!! Τίποτα χειρότερο δεν υπάρχει από τη σύγκρουση 2 μηχανών στον σχηματισμό, επειδή δεν προσέχουν.

• Αν χρειάζεται να τρέξετε πιο γρήγορα για να φθάσετε έγκαιρα στον προορισμό… θά ’ταν καλύτερα να είχατε κάνει καλύτερο σχεδιασμό ταξιδιού ή να ξεκινάγατε νωρίτερα. Η ομαδική οδήγηση είναι για διασκέδαση, απόλαυση και όχι για αγώνες .
• Οδηγοί… αν ο Αρχηγός κάνει λάθος στροφή, και τί έγινε, μερικές φορές έτσι βρίσκουμε κρυφούς, ειδικούς δρόμους !!!!!!
• Όταν σταματάμε για μικρό διάστημα, καλό είναι να κατεβάζουμε το αριστερό πόδι πρώτα, ώστε για τυχόν γλίστρημα οδοστρώματος το δεξί να είναι στο φρένο
• ΝΑ ΘΥΜΑΣΤΕ:Μεγάλο κενό στον σχηματισμό είναι σαν ταξιδεύουμε μόνοι και όχι ομαδικά, μ’ αυτό τον τρόπο είναι σαν να προσκαλούμε να εισέλθουν άλλα οχήματα και να μας διασπάσουν. Οι οδηγοί των αυτοκινήτων δεν καταλαβαίνουν πραγματικά τι κάνουμε όταν οδηγούμε ομαδικά. Αν συμβεί ΑΦΗΣΤΕ ΤΟΥΣ, μπορούμε να ξανασχηματιστούμε λίγο αργότερα όταν το επιτρέψουν οι συνθήκες.

Υποσημείωση:

Αν είσαι νέος στην ομαδική οδήγηση ή όχι άνετος με αυτό, παρακαλώ ενημερώστε τον Αρχηγό, δεν είναι ντροπή. Υπερβολικά μεγάλα κενά ανατρέπουν την προσπάθεια διατήρησης ίσης απόστασης στην εναλλασσόμενη οδήγηση. Είναι καλύτερα όταν δεν μπορείτε, να βρίσκεστε πίσω από την ομάδα και σίγουρα θα σε ενθαρρύνουμε να το κάνεις.
• Αν θελήσεις να εγκαταλείψεις την ομάδα νωρίτερα, ενημερώστε τον Αρχηγό ή τη Σκούπα, για το που θέλεις να αφήσεις την ομάδα. Αν είναι δυνατόν, να βρεθείς πίσω, ακριβώς μπροστά από την Σκούπα πριν εγκαταλείψεις. Οποιοσδήποτε βρισκόταν πίσω του παίρνει τη θέση του στον σχηματισμό.
• ΣΤΡΟΦΕΣ: Πολλοί δρόμοι, ειδικά σε βουνά, έχουν κλειστές στροφές, φουρκέτες. Με τις κλειστές στροφές οι οδηγοί πίσω σας δεν βλέπουν ότι φρενάρετε, ή έχουν λίγο χώρο για φρενάρισμα.
NΑ ΘΥΜΑΣΤΕ! ΜΕΙΝΕΤΕ ΣΕ ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟ ΜΙΑΣ ΓΡΑΜΜΗΣ, ΔΙΑΤΗΡΗΣΤΕ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΟΧΗ.
• Επίσης να γνωρίζετε ότι μετά από δυνατή βροχή, σε τέτοιους δρόμους, μπορεί να υπάρξουν χώματα, πέτρες, και οι στροφές να είναι πολύ επικίνδυνες.
• Να θυμάστε ότι πρέπει να δίνετε χώρο γύρω σας κατά τη διάρκεια της οδήγησης με μοτοσυκλέτα. Οι οδηγοί των αυτοκινήτων δεν σας προσέχουν και υπάρχουν νεκρά οπτικά σημεία.
• Όταν αντιληφθείτε οχήματα τα οποία θέλουν να κινηθούν με μεγαλύτερη ταχύτητα από ότι κινείται η ομάδα, διευκολύνετέ τα να περάσουν. Έτσι θα είστε πιο ήρεμοι στο δρόμο. Είναι πολύ άσχημο να οδηγείς έχοντας πάντα το νου σου ότι κάποιος θα προσπαθήσει κάποια στιγμή να σε προσπεράσει.

 

Το πιο σημαντικό να θυμάστε είναι,

ΣΥΝΕΣΗ, ΣΩΦΡΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΑΙΣΘΗΜΑ ΚΟΙΝΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ